Alla inlägg under mars 2007

Av Anette - 29 mars 2007 20:15

Idag fick jag massage på jobbet. Vi får en halvtimme i veckan, helt gratis. Det är klart man passar på. Mitt jobb innebär ganska mycket slitningar för axlar, rygg och nacke. Men de erbjuder, förutom massage, även gratis träningspass på ett stort gym. Hur ofta man vill. Och skrivborden är höj- och sänkbara. Stolarna är jättesköna. Så Scania tar hand om alla. Även konsulter. Vilket är helt fantastiskt. Och jag höll på att glömma. En stor fruktkorg levereras till oss varja måndag!Efter massagen blev jag jättetrött. Men oj, så skönt det var.Mamma är fortfarande pigg men hade antagligen kärlkramp i natt. Då har hon pacemaker, hjärtflimmer, hjärtsvikt och kärlkramp. Hur länge ska hjärtat orka med? Huvudsaken är att mamma är pigg. På måndag ska det vara ett vårdplaneringsmöte. Då får vi se vad läkarna har tänkt sig. Och vad mamma har för möjligheter.Men så länge hon har vatten i lungorna så får hon vara kvar på sjukhuset, antar jag.KramAnette

Av Anette - 26 mars 2007 18:55

Idag har jag inga gåvor att lägga ut så jag visar en bild av Bonzo. Jag tog ju bort min hemsida och tyvärr har jag visst raderat alla bilder jag hade av honom. Jag blir så arg på mig själv. Nu börjar min ischias minska men istället har jag blivit jätteförkyld. Inte så att jag mår dåligt men näsan rinner i ett och jag bara nyser och nyser. Jag var uppe en snabbis till mamma och hon verkar må bättre. Hon bara klagar på allt. Ett tydligt tecken på att hon mår bättre än förut. Imorgon ska hon flyttas till långvården. Där får hon rehabilitering så vem vet? Hon kanske få komma hem så småningom.Anette

Av Anette - 25 mars 2007 20:06

Men jag har inte ätit våfflor idag. Och inte har jag saknat dem heller. Jag sov länge imorse. Sen har jag varit hos mamma som var så trött men pratade ändå. Efter det var jag på Willys och handlade hem mat för veckan som kommer. Så jag slipper att gå och handla varje dag. Det tar för mycket tid och blir dyrt. Min ischias är kvar men jag är försiktig med hur jag sitter och rör mig. Imorgon ska jag försöka stå så mycket som möjligt. På jobbet alltså. Och jag ska ställa in min stol så att jag sitter skönare. Imorgon ska jag också ta kort så att jag får mitt passerkort och inte behöver gå genom vakten mer. Vädret har varit underbart idag. Fint vårkort från SussiHa en fin veckaAnette

Av Anette - 24 mars 2007 15:05

Det är ingen måtta på eländet numera. Jag har tydligen inte nog med att lära mig ett heltidsjobb och sjuk mamma. Igår kväll fick jag ischias. Det gör så himla ont. Meningen var att jag skulle storstäda den här helgen. Det är hög tid att julgardinerna tas bort. Men nu är det vila & värme som gäller.Solen skiner idag men trots +7 grader så blåser det kallt. Men det är klart man är tacksam för solen i alla fall. Jag har varit och hälsat på mamma och hon är som vanligt. Trött men lugn. Hon går upp morgon och kväll och tvättar sig och borstar tänderna. Sen ligger hon resten av tiden. Hon orkar inte mer. Jag har hyrt en dvd-film till kvällen. Jag får plocka fram en stickning nu när jag ska vila. Då kan jag sitta framför teven och handarbeta. Dagens bild är från Sussi. Tack för den söta påskgåvan.Anette

Av Anette - 23 mars 2007 17:46

Japp, lön idag. Och fredag. Och jag slutade tidigare. Och är barnfri i helgen. Och får sova imorgon. Och hälsar inte på mamma idag. Och ska lägga mig tidigt. Vårkort från Annica. Tackar! Kram och ha en fin helg önskarAnette

Av Anette - 22 mars 2007 21:00

Jisses så fattig jag är nu. Som tur var så kom syrran med en stor bit smörgåstårta så vi fick äta idag också. Mamma mår bättre idag men hon lär aldrig mer komma hem. Hon ska flyttas till en avdelning där de får ligga längre och de har rehab där också. Men hon lär nog komma till en vårdhem sen. Och det vill hon själv. Jag har ringt efter min bror i Göteborg så han kan komma upp och hälsa på mamma innan hon går bort. På jobbet har allt gått på tok idag. Jag har gjort fel efter fel och ett tag var jag bara 1 dm hög. Så kändes det i alla fall. Dagens bild är från Annica. Tack min vän.Anette

Av Anette - 21 mars 2007 20:52

Idag ska våren vara här men det är den inte riktigt. Igår skrev jag inget för jag hann helt enkelt inte. Men nu skriver jag några rader innan jag stupar i säng. Jag var hos mamma på sjukhuset idag och hon orkade knappt öppna ögonen. Undrar hur det här ska gå? Ska jag förlora min älskade mamma nu?Annars flyter det på på jobbet. Det är mycket att göra och jättekul. Dagarna bara flyger fram. Vilken tur jag har som kom till ett ställe fullt av jättetrevliga tjejer och killar. Och idag fick jag veta att vi får massage (om vi vill) varje vecka. Helt gratis. En halvtimme. Det är ju toppen. Här vill jag stanna. Även om jobbet kanske kommer bli tråkigt i framtiden så betyder vänskapen bland arbetskamraterna väldigt mycket.Ett fint vårkort från Susan på Leos corner.

Av Anette - 19 mars 2007 19:42

Åh, vilket roligt jobb jag fått. Här kommer jag trivas. Och bra jobbarkompisar. Jag kände mig "hemma" direkt. Och det känns helt okej att jobba heltid.Efter jobbet åkte jag till stan och handlade och sen tog jag bussen till sjukhuset och hälsade på mamma. Hon blev så glad så hon slog händerna för munnen. Hon trodde inte att jag skulle komma. Eller misstänkte att jag inte skulle kunna hålla mig borta, rättare sagt. Tyvärr har mamma fått feber men det kan visst bli så när man har vatten i lungorna. Och hon har fått vätskedrivande och kissat ut en halv liter. Det är jättebra. Jag hoppas febern ger med sig snart.Joakim kom hem idag och han är jättefin. Har jag sagt att han rakat av sig allt sitt långa hår? Han passar verkligen i det.Nu är jag så trött så jag håller knappt ihop. Jag ska plocka ihop lite, göra matlåda till imorgon, gå ut med Bonzo och sen blir det sängen.Dagens gåva kommer från Leos Corner. Susan har en likadan golden som jag har. De är så lika.Anette

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards