Alla inlägg under september 2007

Av Anette - 30 september 2007 11:47

Det var ju en fin färg, den röda. Jag har den kvar - för Burmas sak - ett tag till.

Idag är det soligt och fint. Jag ska iväg och handla mat på Willys och sen ska jag sköta hushållet ett tag. Jag är helt slut på kvällarna efter jobbet. Då orkar jag inte med så mycket.

Jag hade tänkt ta ledigt några dagar för att storstäda och rensa men tydligen kan det ta 4-5 veckor innan min arm har läkt ordentligt och jag tänker inte förstöra läkningen nu. Då kanske det blir värre. Jag skjuter fram ledigheten några veckor.

Ha en fin vecka

Av Anette - 28 september 2007 12:16

Idag klär vi bloggen i rött för Burmas sak.

Av Anette - 22 september 2007 18:28

Idag har jag varit på landet och grävt upp alla mina pelargoner och tagit in dem i huset. Rådjuren har hittat till min stuga så alla blommor och knoppar var borta. Annars brukar de blomma som vackrast nu när det är dags att ta in dem.

Igår ramlade jag på jobbet. Jag slog bl.a i vänstra axeln och har förmodligen fått en sträckning i deltamuskeln. Jag är jätteförsiktig med den armen nu.

Johan hämtade mig från landet så jag fick hem alla tyger och symaskinen.


Av Anette - 17 september 2007 21:31

Idag kom två kuvert till med tyger. Och nu har jag bestämt mig för vad jag ska göra med dem. Tror jag. En höstfilt. Fodrad med fleece. Det blir skönt att svepa om sig kalla kvällar. Jag ska lägga ut bilder här sen.

Lapparna som blev kvar av tyget jag skickade iväg ska jag använda till en bonad. Höstbonad. Åh, jag har så många idéer och så lite tid. Och tyg. När lönen kommer ska jag köpa på mig lite mer tyger. Och jag ska titta på loppmarknader efter gamla handdukar och andra tyger.

Jag blir nästan manisk. Det snurrar bara i huvudet av lappar, tyger, mönster m.m


Av Anette - 15 september 2007 15:46

Jag vet att jag varit osynlig ett tag men jag har drabbats av quiltbacillen. Jag har gått med i två listor om quiltning så nu ska jag lära mig. Den ena listan är en tygbytargrupp och jag har skickat iväg mina höstlappar och fått ett kuvert med sex lappar tillbaka. Det kommer fem kuvert till nästa vecka!!! Helt underbart.

Jag åkte inte ut till landet idag för det regnade och blåste. Nu skiner solen men jag tycker att det är försent. Jag måste handla och laga mat. Och så är det en del att göra här hemma. Jag åker ut imorgon istället. Och tar hem alla mina tyger. Tror jag. Symaskinen står ju kvar där ute. Nåja, kommer de inte hem så kan jag åka ut och titta på dem iaf.


Av Anette - 8 september 2007 12:47

Det händer inte mycket i mitt liv just nu. Och det är ju skönt, faktiskt. Men det blir mindre att skriva om.

Det känns som om jag är i en period där jag hämtar mig. Och ställer om mig inför den mörka årstiden.

Jag älskar hösten. Den höga, svala, lite krispiga luften. De vackra färgerna. Inte så varmt längre utan man får klä på sig lite mer. Och plommon. Jag är galen i Victoriaplommon. Jag kan äta hur mycket som helst. Och magen blir inte dålig heller. Mmmm, nu blev jag sugen på plommon igen. Men de stänger snart på torget och vädret lockar inte till utegång idag.

Jag ska försöka ta mig ut till landet i morgon och hämta hem lite fler pelargoner och annat som ska hem.

Anette

Av Anette - 4 september 2007 17:39

Ett gäng unga killar sitter på bussen och berättar om hur det är när man tagit några tequila för mycket. "Kolla, det är Britney Spears! Håll käften, det är Guns & Roses"

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards