Direktlänk till inlägg 8 september 2007

Inget händer

Av Anette - 8 september 2007 12:47

Det händer inte mycket i mitt liv just nu. Och det är ju skönt, faktiskt. Men det blir mindre att skriva om.

Det känns som om jag är i en period där jag hämtar mig. Och ställer om mig inför den mörka årstiden.

Jag älskar hösten. Den höga, svala, lite krispiga luften. De vackra färgerna. Inte så varmt längre utan man får klä på sig lite mer. Och plommon. Jag är galen i Victoriaplommon. Jag kan äta hur mycket som helst. Och magen blir inte dålig heller. Mmmm, nu blev jag sugen på plommon igen. Men de stänger snart på torget och vädret lockar inte till utegång idag.

Jag ska försöka ta mig ut till landet i morgon och hämta hem lite fler pelargoner och annat som ska hem.

Anette

 
 
Ingen bild

Pia Puma

8 september 2007 13:06

Jag känner igen mig att det inte händer så mycket. Vet inte riktigt vad man ska skriva om. Väntar på höstens alla fäger så jag kan ge mig ut med kameran o ta riktigt underbara bilder;)

 
Annette

Annette

8 september 2007 13:40

Jag håller med dig. Angående hösten alltså, den är bara helt underbar. Däremot gillar jag inte plommon;)
Ha det gott i helgen, njut av dina plommon.
Kram,
Annette

http://annette.bloggagratis.se

 
Anita

Anita

8 september 2007 17:57

Hej vännen!
Det är helt okej att ta det lite lugnt mellan varven. Man måste stanna upp ibland och känna efter. Tur att du gillar hösten och ser fram emot den.
Här kommer varma goa kramar från din vän Anita. Ha en mysig helg.

http://anita.bloggagratis.se

 
Susan

Susan

8 september 2007 20:27

Hejsan Anette! Ja vet, plommen är ju kanongott. Men jag aktar mig lite för att äta för många. Man blir som om man ätit Bamses dunderhonung, får jätteont i magen.
Men jag håller inte med dig om hösten. Jag tycker bara om den tidiga hösten. Inte mörkret, kylan, blåsten, regnet, och sitta inne och mysa. jag är en utemänniska, och vill ha sol, värme, och ljus. Kram på dig.
Susan

http://susan.bloggagratis.se

 
Anita

Anita

9 september 2007 13:56

Hejsan vännen!
En stor grattiskram på din namnsdag.
Hoppas att du har en skön söndag.
Jag sitter och läser, kan inte slita mej från en fantastiskt bra bok.
Ska ut en sväng på promenad senare. Skönt med latdag.
Bamsekram från Anita

http://anita.bloggagratis.se

 
Annette

Annette

9 september 2007 14:30

Grattis på namnsdagen, Anette;)
*Kram*

http://annette.bloggagratis.se

 
Karin

Karin

9 september 2007 18:11

Hej! Här är en till som gillar plommon!
Vill skicka en liten blomma till dig för att du har namnsdag, även om du inte stavar ditt namn enl almanackan.
En liten uppmuntran också: Stå på dig i släkfejden!
Ha en härlig kväll, och hoppas att du snart blir frisk igen!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

 
Ulla-Britt

Ulla-Britt

10 september 2007 13:26

Hejsan Vännen!
Jag gillar också just dom plommonen dom är supergoda.Man får passa så man inte äter för mycket bara.Hösten är fin i början när dom vackra färgerna kommer men sedan tycker jag inte om kylan.Men då får man vara inne och tända ljus i stället.
Kramisar från Ulla-Britt

http://ulla-britt.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mikka

13 september 2007 13:29

Hej Anette!
Du kan väl höra av dig till mig.
Kram Mikka

 
Ingen bild

Linda B

13 september 2007 15:05

Hejsan!

Höstfärgerna är härliga och det är så mysigt att mysa inne när det ruskar ute! Men kylan på senhösten är inget vidare...
Här står en pelargon på tillväxt till dig och jag kan klippa i Kelette nu också, hör av dig om dessa! :)

 
Millis

Millis

14 september 2007 18:57

Hoppas att du har det bra!
Kram

http://millis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 14 december 2007 21:54

Fredag kväll och jag njuter av lugnet och vilan. Imorgon ska jag städa och julpynta, fixa några julklappar, handla... Men ikväll vilar jag bara från alla krav. Jag behöver det.   ...

Av Anette - 5 december 2007 12:47

Nu har december kommit och regnet vräker ner. Det är grått och trist väder. Men inne lyser adventsstakar och stjärnor. På kvällarna kan man njuta av det vackra skenet. Jag är hemma från jobbet idag pga magsjuka. Inte så kul, precis. Igår hade jag e...

Av Anette - 29 november 2007 21:03

Jag är inte så flitig här längre. Tappat lusten liksom. Men nu ska jag skriva några rader iaf. Allt är bra med mig. Och mamma har varit väldigt dålig men var rätt pigg igår och idag. Hur länge det nu håller i sig. På tisdag ska jag ta ut en semesterd...

Av Anette - 11 november 2007 20:09

Det är inte klokt att jag aldrig hinner skriva här. Men jag mår bra och syr för fullt. Dvs. de korta stunder jag har fritt från alla åtaganden. Jag tar ju hand om mamma helt själv numera, jobbar heltid, har barn och hushåll att ta hand om. Sen vill j...

Av Anette - 3 november 2007 21:17

Idag är jag euforisk. Men trött. Jag har varit på symässan idag och hjälp, så mycket fina tyger det finns och så lite pengar jag har. Några vackra tyger fick jag med mig hem iaf. Och spraylim, steam-a-seam och tidning. Alla tygerna hänger på tork nu ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards