Direktlänk till inlägg 14 augusti 2007

Rapport

Av Anette - 14 augusti 2007 12:40

Jag skriver bara några snabba rader nu om dagsläget. Mina kära har åkt hem till Härnösand igen. Kräftskivan är avklarad och mamma följde med till stugan efteråt. Så fort mamma kom dit sa hon att "åh, så skönt det är här. Allt bara rinner av en". Samma känsla som jag har. Plötsligt kläckte jag idén: Men mamma, du kan väl bo här. Sen satt vi halva natten och diskuterade det. Och som läget är nu så ska hon flytta in där den 1 mars nästa år. Då kan jag ha mina pelargoner i stugan på övervintring. Och som mamma sa: "Jag vill inte dö i Ronna. Jag vill dö på landet."

Joakim ska söka jobb som personlig assistent. Härligt att han kommit så långt. Hans kompis jobbar också som personlig assistent. Samma kompis blev i helgen nerslagen av fyra skinheads utanför Västerås. Fyra slag mot huvudet fick han. Hans kompis som bröt emellan och ville försvara T fick en tand utslagen. T är gothare. Han sminkar sig, färgar håret rött och har kjol. Det ses inte med blida ögon i alla läger. Att han är fredligheten själv, skulle aldrig göra en fluga illa, hör inte hit, tydligen. Nej, han ser annorlunda ut. Slå ner den jäveln bara. Han är lovligt villebråd. Att de själva inte ser så roliga ut har tydligen inget med saken att göra. Nåja, T blev sjukskriven, hans ena öga såg ut som en pingisboll, han är blå i ansiktet men psykiskt mår han hyfsat. Och förövaren sitter häktad.

Nu ska jag ut till landet. Jag ska packa ner sill, gräslök och gräddfil i väskan bara. Kanske en snaps till maten kurerar mig? Eller så somnar jag. ;-)

Anette

 
 
Ingen bild

Pia Puma

14 augusti 2007 14:24

Bara för att man ser anorlunda ut betyder dt inte att man är annorlunda. Tur att det inte blev ännu värre i alla fall, jösses kunde ju gått riktigt illa.
Hoppas allt e bra med dig i alla fall o ha det trevligt med mor i stugan.
Kram kram.

 
trollpackan

trollpackan

15 augusti 2007 18:43

Hej! Råkade bara trilla in på din blogg, och sätter artigt mitt avtryck här. Trevligt du har det! Ha det bra!

http://trollpackan

 
Ingen bild

elaina

15 augusti 2007 19:56

Fantastisk ide´:
Det blir nå´t för både Dig å Henne att se fram emot i vinter!
Tror det kommer att göra er båda gott...
=0)
PS:bedrövligt gjort mot Din Sons Kompis!
Rent ut sagt för jävligt att man inte ska få se ut hur man vill, vi lever ju i ett fritt land för hellelle!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 14 december 2007 21:54

Fredag kväll och jag njuter av lugnet och vilan. Imorgon ska jag städa och julpynta, fixa några julklappar, handla... Men ikväll vilar jag bara från alla krav. Jag behöver det.   ...

Av Anette - 5 december 2007 12:47

Nu har december kommit och regnet vräker ner. Det är grått och trist väder. Men inne lyser adventsstakar och stjärnor. På kvällarna kan man njuta av det vackra skenet. Jag är hemma från jobbet idag pga magsjuka. Inte så kul, precis. Igår hade jag e...

Av Anette - 29 november 2007 21:03

Jag är inte så flitig här längre. Tappat lusten liksom. Men nu ska jag skriva några rader iaf. Allt är bra med mig. Och mamma har varit väldigt dålig men var rätt pigg igår och idag. Hur länge det nu håller i sig. På tisdag ska jag ta ut en semesterd...

Av Anette - 11 november 2007 20:09

Det är inte klokt att jag aldrig hinner skriva här. Men jag mår bra och syr för fullt. Dvs. de korta stunder jag har fritt från alla åtaganden. Jag tar ju hand om mamma helt själv numera, jobbar heltid, har barn och hushåll att ta hand om. Sen vill j...

Av Anette - 3 november 2007 21:17

Idag är jag euforisk. Men trött. Jag har varit på symässan idag och hjälp, så mycket fina tyger det finns och så lite pengar jag har. Några vackra tyger fick jag med mig hem iaf. Och spraylim, steam-a-seam och tidning. Alla tygerna hänger på tork nu ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards