Direktlänk till inlägg 17 augusti 2007

A day in hell

Av Anette - 17 augusti 2007 15:17

Herregud. Vilken dag. Och vilka falska människor det finns. Se gärna den nya kommentaren på föregående inlägg. Och vi är släkt!!! Läs och häpna. Sms har jag också fått. Fult. Varför inte vända sig till mig direkt? Varför dra in två andra och såra dem? Varför dra in mormor över huvud taget? Bryr vi oss inte om henne tillräckligt för att lämna henne utanför?

En blogg är ju, som de flesta vet, en dagbok och där skriver man det som händer i ens vardag. Nu har jag för mig att jag inte brukar skriva om hur jag diskar och stryker men okej. Det kanske jag gjort någongång. OCH jag skriver det om jag vill. Vill någon sedan läsa det så varsågod. Eller låt bli.

Censur trodde jag inte heller man skulle behöva använda. Självklart lämnar jag inte ut någon, skriver ingen om sex eller rasism. Det är en massa regler som själva förnuftet råder över. Och jag har faktiskt den spärren helt naturligt i mig.

Orsaken att jag skrev det inlägg som jag nu tagit bort är att berätta bakgrunden varför jag mådde dåligt. Jag är ledsen om jag trampade någon/några på tårna. Eftersom mina läsare inte känner personen i fråga så tyckte jag inte det var så farligt. Och rubriken tyckte jag var finurlig.

Nu vill jag tacka min vänner för den här tiden. Det har gett mig mycket. Men nu är bloggen nedlagd. Och jag ska ringa min syster och be om förlåtelse också för att undgå polisanmälan.


 
 
Annalena

Annalena

17 augusti 2007 17:54

Hej Nanne! Det är ju synd att du tycker att jag är falsk och att sms är fult. Men det gick inte att komma fram på ditt mobilnr. varför ringde inte du mig och vände dig till mig direkt om att du tyckte att sms är fult? Och varför jag "drog in" 2 till är enkelt! Det var dom det gällde!! Hade inte jag sagt vad du skrivit så hade inte någon vetat om vad du skrivit OM DOM. Och varför jag drog in mormor beror på att det var henne det handlade om i grund och botten. Har hon då inte rätt att få veta vad som skrivs? Jag bryr mig om mormor alldeles förskräckligt mycket och det är därför jag inte vill att hon ska flytta till stugan. Men jag sa till henne att hon ska göra det som hon känner är rätt FÖR HENNE. Sen jag utbildade mig inom vårdyrket så har min tolerans för andra människor blivit så stor. Men att inte ha en rak kommunikation när man tycker något tycker jag är lågt. Då kan man hålla tyst. Att jag inte ringer dig nu är för att jag är alldeles för arg för att kunna tala som en vuxen. Men jag känner mig själv och vet oxå att min ilska lägger sig så småningom och då är resonabel. Jag kan förstå om du mår dåligt,kanske en orsak till ditt inlägg men definitivt ingen ursäkt. Har jag fel?
jag säger bara en sak: vi ska vara rädda om varandra. Ha större överseende med folks brister fel och inte hacka. ha det nu så gott!! // Annalena P.s du kan skriva till min mailadress.annalenamaggan@hotmail.com

http://www.dognose.se

 
Millis

Millis

17 augusti 2007 18:34

Men vad jobbigt för dig gumman. Hoppas att du inte tar åt dig för mycket av det här, så att du mår dåligt igen.
Snälla du, sluta inte att blogga! Vi är många, som tycker om dig och det du har att berätta.
Stor kram till dig!

http://millis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Pia Puma

18 augusti 2007 20:45

Säger bara som Millis.
Sen vill jag bara säga en sak till o det är att jag tror ingen reagerat negativt eller något av det du skrivit förrän nu. Det är nu när dina släktingar börjat skriva här som man själv börjar undra vad f....en det är som pågår.
Så frågan man kan ställa sig är, var det smart av dem? det är de själva som har avslöjat vike det är så det kan int du bekyllas för.

Ha de gott vännen o vi ses snart igen, hoppas allt ordnar sig för er i alla fall.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 14 december 2007 21:54

Fredag kväll och jag njuter av lugnet och vilan. Imorgon ska jag städa och julpynta, fixa några julklappar, handla... Men ikväll vilar jag bara från alla krav. Jag behöver det.   ...

Av Anette - 5 december 2007 12:47

Nu har december kommit och regnet vräker ner. Det är grått och trist väder. Men inne lyser adventsstakar och stjärnor. På kvällarna kan man njuta av det vackra skenet. Jag är hemma från jobbet idag pga magsjuka. Inte så kul, precis. Igår hade jag e...

Av Anette - 29 november 2007 21:03

Jag är inte så flitig här längre. Tappat lusten liksom. Men nu ska jag skriva några rader iaf. Allt är bra med mig. Och mamma har varit väldigt dålig men var rätt pigg igår och idag. Hur länge det nu håller i sig. På tisdag ska jag ta ut en semesterd...

Av Anette - 11 november 2007 20:09

Det är inte klokt att jag aldrig hinner skriva här. Men jag mår bra och syr för fullt. Dvs. de korta stunder jag har fritt från alla åtaganden. Jag tar ju hand om mamma helt själv numera, jobbar heltid, har barn och hushåll att ta hand om. Sen vill j...

Av Anette - 3 november 2007 21:17

Idag är jag euforisk. Men trött. Jag har varit på symässan idag och hjälp, så mycket fina tyger det finns och så lite pengar jag har. Några vackra tyger fick jag med mig hem iaf. Och spraylim, steam-a-seam och tidning. Alla tygerna hänger på tork nu ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards