Alla inlägg den 5 maj 2007

Av Anette - 5 maj 2007 13:55

Nu var det några dagar sen jag skrev. Allt är bra med mig men jag har inte haft tid att skriva. Ingen fantasi heller.

Idag skulle jag ner på torget och handla blommor åt mamma. Och mat till mig. Men när jag åt frukost och kikade i lokaltidningen så såg jag att det var Blomsterlördag på bibblan. Så jag skyndade mig på med det jag skulle göra och stack sen ner på stan. Och som jag handlade. Sju pelargoner, flera luktärtor från England och en vit hängblomma som jag inte minns namnet på. Sen var det bara att ta bussen hem med all blomsterprakt. Jag som inte skulle ha fler pelargoner. Undrar hur det kommer se ut vid stugan i sommar? Mycket blommor ja. Men får allt plats? Eller ska jag skaffa större hus? Något jag vill ha är ett blomrum. Men då är det inte fråga om en liten stuga längre. Utan ett hus. Och det blir mycket dyrare. Eller ska jag sova i vardagsrummet och ha alla mina blommor i sovrummet kanske? Hm, det var ju en idé. Det sparar in lite el också. Vi får se i vinter.

Idag skiner solen och det är hyfsat varmt. Jag kan ha balkongdörren öppen. Mina söner ska gå på Rapsody in Rock ikväll. Och det unnar jag dem verkligen.

Anette

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9
10
11
12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards