Alla inlägg den 20 maj 2007

Av Anette - 20 maj 2007 12:40

Så där jag. Nu är jag hemma igen efter fyra dagar på landet. Som jag har njutit. Första dagen var inte så bra. Jag kände mig vilsen och ledsen och utanför. Och det var jättemycket bråk med Bonzo. Han var helknäpp när vi var på landet. Jag har tagit beslutet att lämna ifrån mig honom för jag har inte ork eller tid längre för honom. Han förtjänar något bättre. Men han har njutit av att få ligga ute på gräsmattan. Nackdelen var bara att det kryllade av fästingar. Och jag har inte hunnit skaffa fästingsmedel åt honom än. Igår rusade han ner i skogen en liten bit, böjde sig ner för att lukta på något men drog åt sig nosen snabbt och kom tillbaka lika snabbt. När jag tittade såg jag en igelkott. Jag har igelkottar på tomten!!! Vad glad jag blev.

Första dagen på landet satte jag upp gardiner, la på mattor och fixade en del. Efter middagen blev jag så trött så jag la mig på soffan för att vila en stund. Och vaknade tjugo i sju nästa morgon. Nyckeln satt i ytterdörren och jag hade inte tagit mina mediciner.

Jag har fortfarande inte sett hur det ser ut i stugan när det är mörkt. För jag lägger mig tidigt och vaknar tidigt. Jag sover som en stock där ute.

På lördan var det loppis tvärs över vägen. Jag köpte två hyllor, 8 tallrikar, 4 muggar, en duk med lingonmönster och en liten burk med rosor på. Tallrikar hade jag inga innan, jo, en. När mamma var och hälsade på så fick hon äta på tallriken och jag på ett uppläggningsfat. Men nu så har jag så jag kan duka anständigt.

Dessa dagar har varit helt underbara. Jag har trivts jättebra trots att det inte varit så himla fint väder. Idag var det varmt och solen sken men då åkte vi hem. Jag tog lite kort igår och när Joakim kommer hem ska han få ladda ner dem till datorn så jag kan lägga ut.

Nu har jag bestämt mig för att kolla om det går att ha internet där ute och gör det det så ska jag flytta dit permanent. Där mår jag bra.

Titta vilken fin LO jag fått av Pia. Bilden är på min äldsta son Johan. Tagen för några år sen när han hade piercing och långt hår. Jag älskar den här bilden

Anette

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9
10
11
12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards