Alla inlägg den 6 maj 2007

Av Anette - 6 maj 2007 17:11

Idag är det fint väder och jag tog bussen ut till stugan. Det var tillräckligt varmt för att ha short och linne. Jag rensade jordgubbslandet som var övertäckt av mynta. Med mig hem har jag en stor bukett mynta som ska delas ut till olika beställare.

När jag åkte ut hade jag täcke och kudde med mig så nästa helg kan jag sova där. Jag åker ut en kväll i veckan och har med mig mat så att jag bara har Bonzo att ta med sen.

Jag försökte sätta upp en gardinstångshållare i mitt sovrum men allt jag åstadkom var ett hål i väggen. Jag vågar nog sova utan gardiner, tror jag. Eller så hänger jag upp något annat. Får väl spika fast det ;-)

Nu känns det som om solen har tagit idag. Det stramar i ansiktet på mig.

Efter maten skulle jag göra ordning myntaplantorna. Jag planterade två krukor till mig och mamma och sen skulle jag dela upp den stora bunten i olika småbuntar. När jag lyfter bunten så kryllar det av myror på diskbänken. Jag fick panik och bara skrek rakt ut. Så tog jag hela bunten och sprang ut på balkongen. De får köpa sin mynta själva. Jag har jagat myror i köket och jag tycker fortfarande att det kryper överallt på mig. Så nu ska jag ställa mig i duschen och se om jag blir av med alla inbillade myror på min kropp. Burrr...

Anette

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9
10
11
12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards