Alla inlägg den 24 juni 2007

Av Anette - 24 juni 2007 15:20

Nu är jag hemma efter midsommarfirandet i stugan. Regnet har öst ner i princip hela tiden. Mamma kom inte ut men mina söner kom och åt med mig på midsommarafton.

Dagen innan flyttade en katt in i min stuga. Sååå kelig och såååå full av fästingar. Brrr. Jag satt och stickade när jag hörde att det knackade på fönstret. När jag tittade dit så stod han i blomsterlådan och jamade. Han sov hos mig på natten men jag är säker på att han har ett hem i närheten. Jag vill inte ha någon katt just nu men det var precis vad stugan behöver, tycker jag. Så när jag flyttar ut dit permanent så skaffar jag katt.

Igår satt jag och pysslade hela dagen. Först stickade jag. Sen gjorde jag en krans. Och framåt kvällen började jag med decoupage.

Idag åkte jag till mamma för hon är så deprimerad. Hon bara gråter och orkar ingenting. Jag ska ringa hemtjänsten och höra vad som kan göras. Kanske de har en psykolog som mamma kan få prata med. Men när jag gick därifrån så önskade jag faktiskt att mamma kunde få dö nu. Hon orkar inte mer. Och hon mår så väldigt dåligt. Det är hemskt att se min pigga, glada och aktiva mamma stå böjd över en käpp och andas tungt. Med tårarna droppandes ner på de rynkiga men rosiga kinderna. Fast idag var hon gråblek. Stackars min lilla mamma.

Anette

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards